لوله های فولادی گالوانیزه | لوله های فولادی | قیمت لوله فولادی

5/5 - (6 امتیاز)

لوله های فولادی گالوانیزه  لوله های فولادی  قیمت لوله فولادی

لوله های فولادی ، لوله هایی استوانه ای بلند و توخالی با دو سر باز و دایره ای شکل هستند که از جنس های متفاوت پلاستیکی، بتنی، استیل، آلومینیوم است که برای جابه جایی و انتقال سیالات به کار می رود. امروزه پرکاربردترین لوله ها، لوله های فولادی هستند که درسیستم لوله کشی صنعتی هستند.

در واقع این لوله های فولادی بخاطر مستحکم بودن و مقاومت بالا در برابر گرما و همچنین ضدخوردگی یکی از مهم ترین گزینه ها در ساخت سیستم های لوله کشی در فرآیند صنعتی و پالایشگاهی هستند.

انواع لوله های فلزی

1. لوله های چدنی
2. لوله های آهنی
3. لوله های فولادی

1. لوله های چدنی: لوله های چدنی دارای سابقه تاریخی زیادی هستند و سابقه تاریخی آن به دو قرن پیش برمی گردد. جنس این لوله ها چدن است.
کاربرد اصلی لوله های چدنی در لوله کشی فاضلاب است.

مزایای لوله های چدنی:

لوله های چدنی در برابر فشار به دیواره های خارجی دارای مقاومت و استحکام هستند. روند فرسودگی در این لوله ها خیلی آهسته تر از لوله های فلزی است. قیمت لوله های چدنی نسبت به لوله های آهنی ارزان تر است.

2. لوله آهنی : لوله های آهنی لوله هایی هستند که معمولا برای ساخت سازهای بزرگ، مثل گلخانه ها و داربست ها کاربرد دارند. جنس این لوله ها از آهن سفید است که درز آن توسط دستگاه درز جوش بهم جوش داده شده است. رنگ این لوله ها تیره و خاکستری هستند. کلیه این لوله های آهنی گالوانیزه دو شاخه های 6 متری ودو سر دنده تولید می شوند.

3. لوله های فولادی: لوله های فولادی در دهه 1800 میلادی وارد صنعت شدند و شاهد پیشرفت روز افزون در این صنعت بوده ایم. جنس این لوله ها از فولاد کربن است این لوله ها دارای قطر بزرگ هستند. این لوله های فولادی در لوله کشی های آب سرد و گرم برای اتصال لوله ها به یکدیگر تغییر جهت دادن لوله، انشعاب گیری یا تبدیل قطر این لوله ها از این اتصالات استفاده می شود.

جنس و کاربرد لوله های فولادی: جنس بیشتر لوله های فولادی از جنس های مختلف پلاستیکی، فولادی، بتنی، پی وی سی ، استیل و آلومینیوم می باشد.

کاربرد لوله های فولادی:

کاربرد اصلی و مهم لوله های فولادی جا به جایی و انتقال سیالات مثل لوله های آب، لوله های فاضلاب بوده است. البته لوله های فولادی در ساختمان های تجاری و صنعتی، هتل، بیمارستان ها، ساختمان های اداری، فروشگاه ها، تاسیسات های زیر زمینی جهت جا به جایی و انتقال سیالات به کار می رود.

 
کار اصلی لوله های فولادی: کار اصلی لوله های فولادی حفاظت از کابل ها در برابر صدمات احتمالی، ضربه ها، برخورد اشیا تیز و سنگین است. به طور کل وسیله ای است که از هدایت کننده برق محافظت می کند و از صدمه دیدن سیم و عایق آن و افرادی که با آن در تماس هستند محافظت کند.

مزایای لوله های فولادی:

مقاومت کششی بالا
مقاومت فشاری بالا
گستردگی سیستم های مختلف دربرابر خوردگی
امکان تولید زیاد با ضخامت قطر های مختلف
افزایش تداوم یا اتصالات جوشی

معایب لوله های فولادی:

امکان خوردگی خارجی
امکان فرآیند الکترولیز
فرآیند اتصال دادن نیازمند جوشکار ماهر است
به کارگیری سیستم های داخلی و خارجی محافظ زنگ زدگی
ممکن است پوشش ها و دیوارها طی مرحله لوله کشی آب و فاضلاب توسط شخص ثالث آسیب ببیند.

انواع لوله های فولادی

لوله های فولادی درز داراسپیرال، مانسمان در سایز و ضخامت های مختلف هستند.

لوله های درز دار ( اسپیرال )

لوله های فولادی درز دار لوله هایی هستند که از ورق فولادی و لوله های جوشکاری استفاده می شود. لوله های درزدار اکثرا به دو روش جوشکاری پودری و جوشکاری مقاومت الکتریکی تولید می شوند.
لوله های اسپیرال یا درز دار در سایز های 8 الی 20 اینچ به صورت رول شده تولید می گردد.
کاربرد این لوله ها در آب رسانی و گاز رسانی می باشد.

لوله های بدون درز یا ( مانسیمان )

لوله های بدون درز درایران،لوله های مانسیمان نامیده می شوند که از نام دانشمند المانی که اولین باراین لوله های بدون درزرا ساخت گرفته شده است.
لوله های مانسیمان در دو مرحله خشن کاری ،ظریف کاری تولید می شوند معمولا قطر این لوله ها حداکثر تا 24اینچ هستند.

تفاوت اصلی لوله های درز دار ( اسپیرال ) با لوله های بدون درز ( مانسیمان )

اولین تفاوت لوله های درز دار و بدون درز در مواد اولیه وتشکیل شدن آن هاست.
دومین تفاوت و اصلی ترین تفاوت آن ها در فرآیند تولید آن هاست.
یعنی در فرآیند لوله های درزدار از جوشکاری استفاده می شود اما در فرایند تولید لوله های بدون درز از جوشکاری استفاده نمی شود.

فشار کاری لوله های فولادی

فشار کاری لوله های فولادی ( پارامتر) برای بررسی مشخصات هندسی، جنس لوله استفاده می شود. برای یک لوله مشخص با خواص شیمیایی و مکانیکی معلوم، پارامتر فشار کاری ممکن است طبق هرکد طراحی متفاوت باشد. محاسبات انجام شده در سایت سامانه لوله برمبنای کد ASMEاست. با این کد محاسباتی در واقع مقدار فشار کاری لوله و استحکام آن را می سنجند.

قیمت لوله های فولادی

قیمت انواع لوله های فولادی، لوله های فولادی درز دار، لوله های فولادی بدون درز، لوله های فولادی گالوانیزه، لوله های آلومینیومی، آلیاژی درضخامت، استحکام، سایز و اینچ، قطربیرونی باهم فرق دارند. البته میانگین قیمت از 500 هزار تا چهار میلیون می رسد بستگی به تعداد شاخه ها ی لوله ها و نوع آن دارد. بازم تاکید می کنم که قیمت لوله های فولادی به طول و قطر و نوع شاخه های لوله های  فولادی بستگی دارد. برای اطلاع دقیق از قیمت لوله ها فولادی با شماره های موجود در سایت پترو صنعت آنارام تماس بگیرید.

لوله های گالوانیزه فولادی

لوله های فولادی گالوانیزه از جنس فولاد نرم است و برای افزایش مقاومت و آسیب پذیری در برابر خوردگی اسیدها، زنگ زدگی در وان محتوای روی (گالوانیزه) قرار می دهند. بیشترین استفاده عمده از این لوله ها برای تهویه است. همچنین در تخلیه فاضلاب نیز کاربرد دارد.
لوله های فولادی گالوانیزه در صنعت لوازم بهداشتی کوچک نیز کاربرد خودش را دارد.

کاربرد لوله های فولادی

لوله های سیاه فولادی: لوله کشی تاسیسات و حرارت مرکز تهویه مطبوع
لوله های فولادی بی درز: لوله کشی تاسیسات بخار هوا یا گاز های با فشار بالا
لوله های گالوانیزه : لوله کشی آب سرد وگرم مصرفی و گاهی فاضلاب
لوله های آلومینیومی: در ساخت کویل ها
لوله های پلاستیکی: به عنوان شیلنگ در تاسیسات آب، گاهی تخلیه پساب
لوله های مسی : تاسیسات شیمیایی در ساخت کویل ها مورد استفاده قرار می گیرند شما باید با توجه به نوع مصرف خود این لوله ها را انتخاب کنید.
امروزه پرکاربرد ترین لوله ها لوله های فولادی هستند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code